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http://rebacc.crcrj.org.br/handle/123456789/4364
Título: | Perceived value, professional prestige and identification: an analysis with accounting students VALOR PERCEBIDO, PRESTÍGIO E IDENTIFICAÇÃO COM A PROFISSÃO: UMA ANÁLISE JUNTO A ESTUDANTES DE CONTABILIDADE |
Editora / Evento / Instituição: | REVISTA DE CONTABILIDADE DO MESTRADO EM CIÊNCIAS CONTÁBEIS DA UERJ |
Descrição: | This paper has as its main purpose to analyze how Accounting students assess their course and profession, considering the perspectives of value of the service received perceived prestige of the profession and identification with Accountancy. The paper was developed from a literature review about three topics (value, prestige and identification) and a survey of 167 students from different Accounting schools in the city of Fortaleza. The main results showed that: (1) the most important factors of influence in general perception of value are epistemic value, emotional value and institution's reputation; (2) student's assessment decrease as they advance in the course; (3) three groups of students are well outlined (Enthusiastic, Satisfied and Critic) and members of each group are dispersed along the different periods (years) of the course. Keywords: Accounting students; Perceived value; Profession reputation and identification. RESUMOEste artigo tem como objetivo avaliar como os estudantes de Contabilidade avaliam seu curso e sua futura profissão, considerando as perspectivas do valor no serviço recebido, de prestígio percebido na profissão e da identificação com a profissão de Contabilidade. Foi desenvolvida uma revisão de literatura sobre os três tópicos (valor, prestígio e identificação), e foi realizado ainda um estudo de campo junto a 167 estudantes de cursos de Ciências Contábeis da cidade de Fortaleza. Como resultados, destacaram-se principalmente os seguintes: (1) os principais fatores de influência sobre a percepção geral de valor são o valor epistêmico, o valor emocional e a reputação da instituição; (2) as avaliações dos estudantes decrescem na medida em que esses avançam no curso; (3) são bem delineados três grupos de estudantes, denominados por entusiasmados, satisfeitos, e críticos, que estão proporcionalmente dispersos em cada período (ano) do curso.Palavras-chave: Estudantes de contabilidade; Valor percebido; Prestígio e Identificação profissional.ABSTRACTThis paper has as its main purpose to analyze how Accounting students assess their course and profession, considering the perspectives of value of the service received perceived prestige of the profession and identification with Accountancy. The paper was developed from a literature review about three topics (value, prestige and identification) and a survey of 167 students from different Accounting schools in the city of Fortaleza. The main results showed that: (1) the most important factors of influence in general perception of value are epistemic value, emotional value and institution's reputation; (2) student's assessment decrease as they advance in the course; (3) three groups of students are well outlined (Enthusiastic, Satisfied and Critic) and members of each group are dispersed along the different periods (years) of the course.Keywords: Accounting students; Perceived value; Profession reputation and identification. |
URI: | http://rebacc.crcrj.org.br/handle/123456789/4364 |
Outros identificadores: | http://www.atena.org.br/revista/ojs-2.2.3-06/index.php/UERJ/article/view/1020 |
Aparece nas coleções: | Revista de Contabilidade do Mestrado em Ciências Contábeis da UERJ |
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