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Título: Proving and measuring the brand in order to improve accounting data for internal and external users
EVIDENCIANDO E MENSURANDO A MARCA A FIM DE MELHORAR A INFORMAÇÃO CONTÁBIL PARA OS USUÁRIOS INTERNOS E EXTERNOS
Palavras-chave: Evidenciação, Mensuração, Marca;Evidence; Measure; Brand
Editora / Evento / Instituição: REVISTA DE CONTABILIDADE DO MESTRADO EM CIÊNCIAS CONTÁBEIS DA UERJ
Descrição: Starting from the epoch of the knowledge or information the intangible assets started to represent the main assets in the composition of the patrimony of a company happens that it exists, in some cases, a great difference among the value of the company attributed by the market and the value of the same registered in the patrimonial swinging, that due to many intangible to example of the brand be registered with base in the beginning of the original cost as base of value and not with base in her potentiality of generation of future benefits, stopping the accounting supplying relevant information for their internal and external users. Our work seeks to presentproposed similar of to measure and to evidence the value of the brand with base in her potentiality of generation of future benefits for their internal and external users, improving like this the accounting information used in the process of socket of decision, besides the information generated for the investors of the market of capitals.Keywords: Evidence; Measure; Brand
A partir da Era do Conhecimento ou Informação os ativos intangíveis passaram a representar o principal ativo na composição do patrimônio de uma companhia Ocorre que existe, em alguns casos, uma grande diferença entre o valor da empresa atribuído pelo mercado e o valor da mesma registrado no balanço patrimonial, isso devido a muitos intangíveis a exemplo da marca estarem registrados com base no princípio do custo original como base de valor e não com base na sua potencialidade de geração de benefícios futuros, deixando a Contabilidade de fornecer informações relevantes para seus usuários internos e externos. Nosso trabalho visa apresentar propostas afim de mensurar e evidenciar o valor da marca com base na sua potencialidade de geração de benefícios futuros para seus usuários internos e externos, melhorando assim a informação contábil utilizada no processo de tomada de decisão, inclusive a informação gerada para os investidores do Mercado de Capitais. Palavras-chave: Evidenciação, Mensuração, Marca ABSTRACT Starting from the epoch of the knowledge or information the intangible assets started to represent the main assets in the composition of the patrimony of a company happens that it exists, in some cases, a great difference among the value of the company attributed by the market and the value of the same registered in the patrimonial swinging, that due to many intangible to example of the brand be registered with base in the beginning of the original cost as base of value and not with base in her potentiality of generation of future benefits, stopping the accounting supplying relevant information for their internal and external users. Our work seeks to present proposed similar of to measure and to evidence the value of the brand with base in her potentiality of generation of future benefits for their internal and external users, improving like this the accounting information used in the process of socket of decision, besides the information generated for the investors of the market of capitals. Keywords: Evidence; Measure; Brand
URI: http://rebacc.crcrj.org.br/handle/123456789/4320
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