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Título: Analysis of pricing strategy: a methodological proposal based on data envelopment analysis (DEA)
ANÁLISE DA ESTRATÉGIA DE PREÇO: UMA PROPOSTA METODOLÓGICA A PARTIR DA ANÁLISE ENVOLTÓRIA DE DADOS (DEA)
Editora / Evento / Instituição: REVISTA DE CONTABILIDADE DO MESTRADO EM CIÊNCIAS CONTÁBEIS DA UERJ
Descrição: This article has for objective to present and to discuss a methodology to modeling the problem of definition of the products/services price of sale in competitive markets. With base in the Data Envelopment Analysis methodology (DEA) the model establishes a price to be practiced, that it offers the company acompetitive advantage, already it is formed by the benchmarking analysis of the market. The idea is that given a series of product characteristics, of several companies and of the company under analysis, themodel analyzes which the competitive price, that it establishes a better cost x benefit relationship. Besides, the model can be used as subsidy for the products/services project analysis, so that it can become more competitive. For this work, the model is applied in a series of printers, where it is discussed its use and their main analysis results. Keywords: Price Strategy, Selling Price Formation, DEA
RESUMOEste artigo tem por objetivo apresentar e discutir uma metodologia para modelagem do problema de definição de preço de venda de produtos/serviços em mercados competitivos. Com base na metodologia de Análise Envoltória de Dados (DEA) o modelo estabelece um preço a ser praticado, que oferece a empresa uma vantagem competitiva, já que o mesmo é formado a partir de uma análise de benchmarking do mercado. A idéia é que dada uma série de características do produto, de vários concorrentes e da empresa sob análise, o modelo analisa qual o preço competitivo, que estabeleça uma melhor relação custo x benefício. Além disso, o modelo pode ser utilizado como subsídio para análise do projeto do produto/serviço, para que o mesmo possa se tornar mais competitivo. Para este trabalho, aplica-se o modelo a uma série de impressoras, onde se discute sua utilização e seus principais resultados de análise.Palavras-chave: Estratégias de Preço; Formação do Preço de Venda; DEA.ABSTRACTThis article has for objective to present and to discuss a methodology to modeling the problem of definition of the products/services price of sale in competitive markets. With base in the Data Envelopment Analysis methodology (DEA) the model establishes a price to be practiced, that it offers the company a competitive advantage, already it is formed by the benchmarking analysis of the market. The idea is that given a series of product characteristics, of several companies and of the company under analysis, the model analyzes which the competitive price, that it establishes a better cost x benefit relationship. Besides, the model can be used as subsidy for the products/services project analysis, so that it can become more competitive. For this work, the model is applied in a series of printers, where it is discussed its use and their main analysis results.Keywords: Price Strategy, Selling Price Formation, DEA.
URI: http://rebacc.crcrj.org.br/handle/123456789/4366
Outros identificadores: http://www.atena.org.br/revista/ojs-2.2.3-06/index.php/UERJ/article/view/1022
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