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Título: The value of the brand as na intangible asset: a case study of WEG S.A.
O VALOR DA MARCA COMO UM ATIVO INTANGÍVEL: UM ESTUDO DE CASO DA WEG S.A.
Editora / Evento / Instituição: REVISTA DE CONTABILIDADE DO MESTRADO EM CIÊNCIAS CONTÁBEIS DA UERJ
Descrição: This study aims to identify a methodology for measuring marks, because the market value of a company can not be explained only by its tangible assets, but also by intangible assets. Therefore, we sought to develop a practical case of measurement for the brand based on the method of discounted cash flow. Thus, we used the tool called Brand Scorecard to identify and quantify the influence of the brand to generate future cash flows of a company in the industrial goods, machinery and equipment, engines and compressors, market performance of WEG S.A. analyzed company. The results of this measurement method enables firms to evaluate their intangible assets. Although the Brazilian rules do not consider the brands as intangible assets generated internally is impossible to disregard the impact that brands add to the financial results of companies.  Keywords: Intangible Assets; Trademarks; Discounted Cash Flow.
Este estudo tem como objetivo identificar uma metodologia para mensuração de marcas, pois o valor de mercado de uma empresa não pode ser explicado apenas pelos seus ativos tangíveis, mas também pelos ativos intangíveis. Portanto, procurou-se elaborar um caso prático de mensuração para a marca baseado no método de fluxo de caixa descontado. Desta forma, utilizou-se da ferramenta denominada Scorecard da Marca para identificar e quantificar a influência exercida pela marca na geração de fluxos futuros de uma empresa do setor de bens industriais, máquinas e equipamentos, motores e compressores, mercado de atuação da WEG S.A., empresa analisada.  Os resultados desse método de mensuração permitem as empresas avaliarem seus ativos intangíveis. Embora as normas brasileiras não considerem como ativos intangíveis às marcas geradas internamente é impossível desconsiderar o impacto que as marcas agregam aos resultados financeiros das empresas.Palavras-chave: Ativos Intangíveis; Marcas; Fluxo de Caixa Descontado.The value of the brand as na intangible asset: a case study of WEG S.A.ABSTRACTThis study aims to identify a methodology for measuring marks, because the market value of a company can not be explained only by its tangible assets, but also by intangible assets. Therefore, we sought to develop a practical case of measurement for the brand based on the method of discounted cash flow. Thus, we used the tool called Brand Scorecard to identify and quantify the influence of the brand to generate future cash flows of a company in the industrial goods, machinery and equipment, engines and compressors, market performance of WEG S.A. analyzed company. The results of this measurement method enables firms to evaluate their intangible assets. Although the Brazilian rules do not consider the brands as intangible assets generated internally is impossible to disregard the impact that brands add to the financial results of companies. Keywords: Intangible Assets; Trademarks; Discounted Cash Flow.
URI: http://rebacc.crcrj.org.br/handle/123456789/4403
Outros identificadores: http://www.atena.org.br/revista/ojs-2.2.3-06/index.php/UERJ/article/view/1328
Aparece nas coleções:Revista de Contabilidade do Mestrado em Ciências Contábeis da UERJ

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