Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://rebacc.crcrj.org.br/handle/123456789/1478
metadata.atena.dc.title: Study on implementation of the balanced scorecard in a ies as an observatory of education
ESTUDO PARA IMPLANTAÇÃO DO BALANCED SCORECARD EM UMA IES COMO UM OBERVATÓRIO DA EDUCAÇÃO
metadata.atena.dc.creator: Maristela Parise de Lima
Oscar Dalfovo
metadata.atena.dc.date.issued: 2014-11-12
metadata.atena.dc.publisher: REVISTA DE CONTABILIDADE DO MESTRADO EM CIÊNCIAS CONTÁBEIS DA UERJ
metadata.atena.dc.description: With the various changes in the highly competitive environment in courses and graduate with clients / students increasingly demanding, the higher education institutions seeking to stand out should be prepared using efficiently the available tools. In this context, the use of appropriate performance measurement is vital to the institution, which is why it is proposed the use of tools based on the Balanced Scorecard - BSC. This article present a feasibility study and Implementation of BSC in an Institution of Higher Education as a Education Observatory. The method of the study was conducted in stages and characterized by the literature, which provided insight into the theoretical question of methods of performance measurement, in particular the Balanced Scorecard. As a result it was implanted in the BSCof IES, with that, you can have a macro view of performance indicators of post-graduate level in the broad sense. Keywords: Education Observatory, Balanced Scorecard, Performance indicators, Estrategy Map.
Com as diversas mudanças no ambiente altamente competitivo nos cursos de Pós-graduação e com clientes/alunos cada vez mais exigentes, as Instituições de Ensino Superior que buscam destacar-se devem estar preparadas, utilizando de forma eficiente as ferramentas disponíveis. Neste contexto, a utilização de sistemas adequados de medição de desempenho são vitais para a Instituição, razão pela qual propõe-se a utilização de ferramentas baseadas no Balanced Scorecard - BSC. O presente artigo tem como objetivoapresentar um estudo e viabilidade para Implantação do BSC em uma Instituição de Ensino Superior, como um Observatório da Educação. Como método, o estudo foi realizado em etapas e caracterizado pelapesquisa bibliográfica, que proporcionou aprofundamento na questão teórica dos métodos de medição de desempenho, em especial o Balanced Scorecard. Como resultado implantou-se o BSC na IES, com isso, pode-se ter uma visão macro dos indicadores de desempenho dos cursos de pós-graduação em nível lato sensu.ABSTRACTWith the various changes in the highly competitive environment in courses and graduate with clients / students increasingly demanding, the higher education institutions seeking to stand out should be prepared using efficiently the available tools. In this context, the use of appropriate performance measurement is vital to the institution, which is why it is proposed the use of tools based on the BalancedScorecard - BSC. This article present a feasibility study and Implementation of BSC in an Institution of Higher Education as a Education Observatory. The method of the study was conducted in stages and characterized by the literature, which provided insight into the theoretical question of methods of performance measurement, in particular the Balanced Scorecard. As a result it was implanted in the BSC of IES, with that, you can have a macro view of performance indicators of post-graduate level in the broad sense.
metadata.atena.dc.identifier.uri: http://rebacc.crcrj.org.br/handle/123456789/1478
metadata.atena.dc.identifier: http://www.atena.org.br/revista/ojs-2.2.3-06/index.php/UERJ/article/view/883
Aparece nas coleções:Artigos - Atena

Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.